همه چیز درباره درمان میگرن با طب سوزنی

امروزه طب سوزنی ، به عنوان یک دستاورد برای پیشگیری از میگرن مورد استفاده قرار گرفته است. این درمان هرچند رواج چندانی ندارد ، ولی برای درمان حملات میگرن مزمن ؛ استفاده شده است.

وقتی این درمان ، توسط یک متخصص ماهر طب سوزنی انجام شود ؛ بسیار بی خطر بوده و معمولا مشکلات جدی را به همراه ندارد.

شاید از دوستان و اطرافیان خود درباره درمان میگرن با طب سوزنی شنیده باشید.

نتایج به دست آمده از آزمایشات تحقیقاتی ؛ نشان می دهد که طب سوزنی ، در واقع یک دستاورد موثر برای مدیریت کردن ميگرن می باشد.

طب سوزنی چگونه برای درمان ميگرن عمل می کند ؟

یک جلسه متداول طب سوزنی ، شامل فرو بردن سوزن های ریز در نقاط طب سوزنی در بدن و پس از آن ؛ کار کردن بر روی سوزن ها با ملایمت می باشد.

متخصصان طب سوزنی ؛ می گویند که این کار ، جریان خون در بافت ها را از طریق مکانیسمی که در طب سنتی تحت عنوان رفلکس آکسون شناخته شده است ، ارتقاء می دهد و عروق کوچک بافت اطراف سوزن را گشاد می نماید.

ولی تئوری های دیگری نیز وجود دارد که نحوه عملکرد طب سوزنی را شرح می دهد و متخصصین طب سوزنی ، معتقدند که بیش از تنها یک فرآیند در تسکین دادن علائم دخیل می باشد.

درمان میگرن با طب سوزنی

باور بر این است که طب سوزنی از فعالیت سیستم عصب پاراسمپاتیک پشتیبانی کرده و به بدن اجازه می دهد تا ضربان قلب ، سرعت تنفس و فشار خون را که همگی در زمان مختل شدن می توانند باعث شروع ميگرن شوند ؛ در سطح بهینه حفظ نماید.

گفته می شود کشش عضلات که می تواند واکنش درد بدن را بیش از حد تحریک کند ، با اجرای جلسات مکرر طب سوزنی قابل تسکین است.

تغییرات در فعالیت فیزیکی مغز نیز در کاهش دفعات تکرار ميگرن بعد از یک سری جلسات طب سوزنی ، ایفای نقش می کند.

با محدود کردن نقاط طب سوزنی به بازوها و ساق پاها و اجتناب از نواحی سر وگردن ؛ تاثیرات تسکین درد طب سوزنی ، فعال می شود و در عین حال ، از اتساع وریدی که می تواند ميگرن را تشدید کند ، اجتناب می نماید.

استفاده از طب سوزنی در پیشگیری ميگرن مزمن

طب سوزنی بخصوص در میان افرادی که می خواهند از عوارض جانبی داروهای پروفیلاکتیک مزمن ، دوری کنند ؛ به عنوان گزینه پیشگیری در نظر گرفته می شود.

برخی مطالعات علمی وجود دارد که مزایای طب سوزنی در پیشگیری از ميگرن را مورد حمایت قرار می دهد.

قطعا یک درمان مثل طب سوزنی ، می تواند تاثیر تسکین دهنده ای را القاء کرده و باعث شود که مردم تاثیر سودمند آن را باور نمایند.

زمانی که طب سوزنی برای پیشگیری استفاده می شود ، باید به مدت 5 تا 10 هفته و چندین روز در هر هفته انجام شود.

بعد از 20 جلسه طب سوزنی ، شما کاهش تعداد دفعات تکرار ميگرن را تجربه خواهید کرد.

میزان ماندگاری این تاثیر و این که آیا توقف برگزاری جلسات منظم طب سوزنی ، می تواند نتیجه پیشگیری از ميگرن را حفظ کند یا خیر ، نامعلوم است.

به علاوه طب سوزنی به عنوان یک درمان موثر برای برخی ناهنجاری هایی که باعث شروع ميگرن می شوند نیز توصیه شده است.

اگر دچار اضطراب ، افسردگی ، بی خوابی و ناهنجاری های مرتبط با استرس شده اید ؛ درمان ناهنجاری با طب سوزنی ، می تواند در پیشگیری از حملات ميگرن موثر واقع گردد.

درمان میگرن با طب سوزنی

قبل از درمان میگرن با طب سوزنی ، چه اقداماتی انجام دهیم ؟

طب سوزنی ، یک تکنیک پزشکی شرقی سنتی است که همچنان متداول باقی مانده و در سراسر دنیا به عنوان درمانی برای بسیاری از مشکلات پزشکی ، پذیرفته شده است.

این روند به آموزش و تخصص نیاز دارد ، بنابراین در هنگام یافتن متخصصی که ماهر بوده و برای شرح درمان و پاسخگویی به سوالات شما آماده باشد ، دقت کنید.

به خاطر داشته باشید که سردردها گاهی می توانند نشانه یک مشکل پزشکی جدی از قبیل ميگرن یا یک تومور مغزی باشند.

البته همه سردردهای مزمن ، ميگرن نمی باشند ؛ گاهی اوقات سردردهای برگشتی ، سردردهای عصبی یا عوارض جانبی یک دارو بوده و برخی از آن ها در اثر مشکلات دیگری از قبیل دردناکی عصب سه قلو به وجود می آیند.