درباره طب سوزنی گوش چه می دانید؟!

طب سوزنی ، یک درمان چینی سنتی می باشد که شامل فرو بردن سوزن های نازک در لایه بیرونی پوست می باشد. سوزن ها آن چنان ریز هستند که بیشتر افراد فرو رفتن آن ها را در پوست خود احساس نمی کنند ، ولی این درمان می تواند تعداد بی شماری مزایای پزشکی را از تسکین درد گرفته تا بهبود سلامت روحی و ذهنی به همراه داشته باشد.

دانش نهفته در طب سوزنی ، شامل فرو بردن سوزن ها به روشی استراتژیک در نواحی خاصی از بدن که متناسب با سایر بخش های بدن است می باشد ؛ یکی از این نقاط استراتژیک ، گوش است.

نشان داده شده است که فرو بردن سوزن های طب سوزنی در گوش ، انواع خاصی از مزایای سلامت را به همراه دارد.

مزایای طب سوزنی گوش

طب سوزنی گوش ، می تواند دامنه متنوعی از مشکلات و ناهنجاری های سلامت را درمان نماید که عبارتند از :

• سردردهای میگرنی : اثبات شده است که طب سوزنی گوش ، می تواند درد میگرن را کاهش داده و باعث کاهش تعداد دفعات تکرار آن شود.
  • درد حاد : درد حاد یا شدید در پی جراحی یا آسیب دیدگی ، می تواند با طب سوزنی گوش کاهش یابد.
  • درد مزمن : در افرادی که از درد مزمن رنج می برند ، طب سوزنی گوش در مقایسه با طب سوزنی سایر نواحی بدن ؛ می تواند به میزان بیشتری درد را تسکین دهد.
  • بی خوابی : طب سوزنی گوش ، در بهبود بی خوابی ( مشکل به خواب رفتن و خواب ماندن ) ، بسیار موثر است.

طب سوزنی گوش

• اضطراب : اضطراب مزمن ، با کمک طب سوزنی گوش به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.
  • چاقی : نتایج تحقیقات نشان داده است که طب سوزنی گوش ، می تواند به افرادی که به شدت چاق هستند در کاهش وزن کمک کند.
  • یبوست : طب سوزنی در درمان یبوست های مکرر و مشکلات روده ، بسیار کارساز بوده است.
  • استعمال سیگار و سوء مصرف مواد : ترک سیگار و غلبه بر سوء مصرف مواد با طب سوزنی ، به عنوان بخشی از برنامه توانبخشی می تواند به یک روند بسیار آسان تر تبدیل شود.

دیگر درمان های قابل دستیابی با طب سوزنی ؛ شامل آلرژی ، آرتروز ، افسردگی ، درد ناحیه تحتانی کمر ، تروما مشکلات تمرکز و حافظه ، علائم مربوط به یائسگی ، باروری( بهبود باروری ) ، مشکلات بینایی ، آکنه و تحریک جنسی پایین می باشد.

طب سوزنی گوش چگونه عمل می کند ؟

نقاط طب سوزنی ؛ نواحی خاصی از بدن هستند که برای درمان مشکلات سایر نواحی بدن ، مورد هدف قرار می گیرند.

وقتی سوزن های طب سوزنی ، در نقاط خاصی فرو برده می شوند ؛ تسکین درد را به همراه داشته و بهبود در نواحی خاص دیگری از بدن اتفاق می افتد.

گوش ، دارای بیش از 200 نقطه طب سوزنی می باشد که 39 مورد آن ها معروفیت زیادی داشته و 10 نقطه اصلی ، نقاطی هستند که به بیشترین میزان در درمان ها مورد استفاده قرار می گیرند.

نقطه شن – من ؛ یکی از نقاط جادویی است که تاثیرات آرام بخشی را به وجود آورده و می تواند باعث تسکین اضطراب شود.

نقطه شن – من ، یک نقطه ویژه در گوش که با کلیه هماهنگ است و به تمیز کردن سموم از بدن کمک کرده و در درمان سوء مصرف مواد بسیار مفید می باشد.

این نقطه در گوش و بر روی سیستم عصبی قرار دارد و به طور کلی برای تسکین استرس و ارتقاء دادن سلامت ریه و دستگاه گوارش تاثیر می گذارد.

تنها تعداد معدودی نقاط خاص وجود دارد که در طب سوزنی گوش ، برای کمک به سلامت و آرامش کلی بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

طب سوزنی گوش

از یک جلسه طب سوزنی گوش چه انتظاری دارید ؟

اگر قصد انجام طب سوزنی گوش را دارید ، بخصوص در صورت نگران بودن در خصوص نتیجه درمان ؛ باید درباره آن اطلاعات لازم را کسب کنید.

در این جا آن چه در یک جلسه درمان رخ می دهد ، برای تان بازگو می شود.

سوالات عمومی درباره سلامت و عادات تان از شما پرسیده می شود ؛ این کار ، ایده ای را برای ارائه یک طرح درمان بهتر در خصوص مشکلات و علائمی که شما به دنبال رهایی از آن ها هستید ، در اختیار پزشک قرار می دهد.

سپس در حالی که شما در حالت نشسته یا دراز کشیده هستید ، سوزن های نازکی در نواحی خاصی از گوش تان فرو برده می شود.

بیشتر افراد چیزی احساس نمی کنند ، ولی برخی افراد حس سوزش بسیار ملایم را گزارش داده اند.

شما بین 10 تا 20 دقیقه در حالت نشسته یا دراز کشیده باقی مانده و پس از آن ، سوزن ها از پوست تان بیرون کشیده می شوند.

لازم به ذکر است که بیرون کشیدن سوزن ها ، نیز معمولا بدون درد می باشد.

آیا امتحان کردن طب سوزنی بی خطر است ؟

بر اساس گزارش مرکز ملی سلامت تکمیلی و تلفیقی ، وقتی طب سوزنی توسط یک پزشک متخصص طب سوزنی با تجربه انجام شود ؛ بی خطر است.

اگر طب سوزنی به شکل صحیحی انجام نشود یا سوزن ها استریل نباشند ، شما در معرض خطر عوارض جانبی جدی خواهید بود.

پزشک دارای گواهی ، باید از سوزن های یک بار مصرف استفاده کند ؛ بنابراین دریافت خدمات درمانی طب سوزنی از سوی بهترین دکتر طب سوزنی ، خطر عوارض جانبی را به حداقل خواهد رساند.

برخی افراد بعد از جلسه طب سوزنی ، یکسری عوارض جانبی از جمله موارد زیر را تجربه می کنند که عبارتند از :

• درد یا حساس شدن نواحی اطراف ناحیه درمان

طب سوزنی گوش

انجام طب سوزنی در چه مواردی ممنوع است ؟

در صورتی که یکی از موارد زیر در شما وجود داشته باشد ، باید از طب سوزنی اجتناب کنید :

• باردار باشید.
  • رقیق کننده خون مصرف کرده یا به ناهنجاری خونی مبتلا باشید.
  • دستگاه تنظیم شربان قلب در بدن شما وجود داشته باشد. این دستگاه تحت تاثیر پالس الکتریکی ملایم مورد استفاده به همراه سوزن های طب سوزنی ، قرار می گیرد.

سخن آخر

طب سوزنی گوش ، یک روند نسبتا بی خطر است و علاوه بر قابل استفاده بودن در درمان استاندارد ، دارای تنوع کاربرد وسیعی می باشد.

اگر شما قصد انجام طب سوزنی گوش را دارید ، نخست با پزشک مشورت کنید.

خود درمانی و اجتناب از بهره مندی از یک مراقبت استاندارد ، می تواند پیامدهای جدی بر جای گذارد.

به عنوان مثال مصرف داروهای مسکن ، داروهای استفاده شده برای مبارزه با مشکلات سلامت روحی ؛ دارای عوارض جانبی نامطلوبی بوده و هزینه سنگینی را بر دوش کاربر می گذارند.

بنابراین یافتن یک جایگزین مقرون به صرفه و آسان که بدون عوارض جانبی نیز باشد ، می تواند تحولی عظیم در درمان این مشکلات پدید آورده و حتی تسکین و درمان بهتری را نیز برای بیماران به ارمغان بیاورد.

شما می توانید از طب سوزنی به عنوان یک درمان ثانویه استفاده کنید ؛ این درمان به زودی در سراسر دنیا به ماهیت درمان اصلی تبدیل خواهد شد.