درمان دیسک کمر و گردن با طب سوزنی چگونه است ؟ چرا در یکی از پاهای خود احساس درد می کنم؟ اگر دچار گرفتگی گردن شوم و زمانی که گردنم را به اطراف حرکت می دهم احساس درد کنم، چه باید کرد؟ اگر در ناحیه پایین کمرم دچار گرفتگی یا اسپاسم شوم، چه باید کنم؟ همه این دردها به دیسک کمر و گردن نسبت داده می شوند که باعث تحت فشار قرار گرفتن اعصاب ستون مهره ها می شوند. انجام طب سوزنی در تهران توسط دکتر کتایون عمانیان ، می تواند به شکلی موثر علائم دیسک کمر و گردن را تسکین داده و فرایند بهبود را بدون بر جای گذاشتن هرگونه عوارض جانبی، تسریع بخشد.

علت دیسک کمر و گردن

پیش از آن که به درمان دیسک کمر و گردن با طب سوزنی بپردازیم ، بهتر است بدانیم چه عواملی در نمود یافته عارضه مذکور دخالت دارند.

دیسک کمر و گردن زمانی اتفاق می افتد که یکی از دیسک های جذب کننده شوک غضروفی که بین مهره ها قرار دارد، اعصاب و ماهیچه های ستون فقرات را تحت فشار قرار دهد. این موقعیت باعث به وجود آمدن التهاب و تورم در یک ناحیه متمرکز در ستون فقرات شده و درد شدید در گردن و ناحیه تحتانی کمر را بر جای می گذارد. ستون فقرات یا استخوان های پشت، از مهره ( استخوان های مجزا ) و دیسک های درون مهره ای تشکیل شده است. این دیسک ها در بین استخوان ها نقش یک کوسن را بازی کرده و بعنوان لیگامنت هایی عمل می کنند که استخوان ها را در کنار هم نگه می دارند.

دیسک ها یک سیستم جذب شوک را خلق می کنند که از ستون فقرات نگهداری می کنند و از لایه فیبروز بیرونی محکم غضروف با یک ماده ژل مانند در داخل آن تشکیل شده است. اگر بافت های لایه بیرونی آسیب ببینند، ماده داخلی ژل مانند نرم به سمت بیرون هل داده می شود و دیواره بیرونی را تحت فشار قرار می دهد. این امر می تواند باعث وارد آمدن فشار به اعصاب ستون فقرات شده و علائمی از قبیل درد، بی حسی و از دست رفتن توانایی شود. دیسک کمر و گردن می تواند باعث ایجاد درد شدید در ناحیه تحتانی کمر در صورت فشرده شدن اعصاب شود. فشار بر روی ناحیه اعصاب سیاتیک می تواند باعث بروز دردهای تکانه ای، درد توام با سوزش، بی حسی و مورمور شدن شود. اعصاب سیاتیک در واقع دسته بزرگی از اعصاب کوچک تر هستند که پایه ستون فقزات را به بالای پاها متصل کرده و از ناحیه باسن عبور می کند. شما برای درمان این عارضه به روش کم تهاجم می توانید به بهترین دکتر طب سوزنی در تهران مراجعه کنید.

آیا درمان دیسک کمر و گردن با طب سوزنی موثر است ؟

طب سوزنی به سبک چینی در طول یک دوره هزار ساله توسعه و گسترش یافته و می تواند دامنه وسیعی از مشکلات مربوط به درد را مدیریت و کنترل نماید. از چشم انداز طب سنتی چین ، دیسک کمر و گردن ، در اثر موارد زیر حادث می شود:

•  آسیب دیدگی ستون فقرات
  •  تاثیر سرما، باد یا وارد آمدن ضربه
  •  نقص عملکرد در کلیه و کبد

علاوه بر درمان های طب سوزنی که شامل وارد کردن سوزن های ریز در نقاط ویژه ای از بدن در راستای مریدین های بدن می باشد، یک متخصص طب سوزنی خوب در تهران ، از درمان هایی از قبیل مکسی تراپی و لامپ های حرارت دهنده مادون قرمز، برای رساندن انرژی حرارتی به بخش هایی از بدن استفاده می کند.

درمان دیسک کمر و گردن با طب سوزنی

درمان طب سنتی چین که طب سوزنی یکی از شاخه های پر کاربرد و موثر آن محسوب می شود، در مشکل دیسک کمر و گردن ، اغلب بر روی تقویت انرژی qi ( انرژی زندگی ) و جریان دادن خون به کلیه ها و پاک نمودن بدن و القای حرارت و گرما به کل بخش تحتانی کمر، تمرکز می نماید. یک آزمایش بالینی انجام شده در بیمارستان نشان داد که درمان طب سوزنی به همراه به کار گیری درمان با سوزن های حرارتی موکسا، بوسیله حرارت مادون قرمز و ورزش ملایم، باعث بهبود 95 درصدی در درد مرتبط با دیسک کمر و گردن شده است.

بررسی های سیستماتیک اخیر بر روی تاثیر درمان دیسک کمر و گردن با طب سوزنی نیز این نتیجه گیری را به دست داد که این طب سنتی نتایج بهتری را در مقایسه با داروهای مسکن ، بر جای می گذارد. همچنین مطالعه ای بر روی نتایج دراز مدت در بیماران دارای دیسک کمر و گردن نشان داد که ده سال بعد از دریافت درمان طب سوزنی الکتریکی ، برای تسکین درد ، افراد تحت درمان ، نتایج ماندگار مثبتی را گزارش نموده و بیان کردند که انجام این روند درمانی ، توسط بهترین متخصص طب سوزنی تهران توانسته است به آنها در رفع علائم مربوط به سیاتیک کمک کند.

5 نکته درباره درمان دیسک کمر و گردن با طب سوزنی

بیشتر دردهای ناشی از دیسک کمر و گردن در طول یک دوره تقریباً شش هفته ای بدون نیاز به درمان دارویی ، از بین می روند. در همین اثنی ، اقداماتی وجود دارند که می توانید برای کمک به کاهش درد و بازیابی حرکت آزادانه و راحت ، انجام دهید :

• درمان طب سوزنی را به دست یک متخصص طب سوزنی با تجربه بسپارید.

ترکیبی از طب سوزنی، مکمل های گیاهی، ماساژ، مکسی تراپی و درمان با حرارت مادون قرمز می تواند در تسکین درد و تشدید بهبود، بسیار موثر واقع شود.

• گرما درمانی و سرما درمانی

سعی کنید از پد های حرارت دهی یا آب داغ برای القای حرارت به ناحیه تحتانی کمر یا گردن استفاده کنید. سپس حرارت را با یخ جایگزین کنید. این امر کمک می کند تا جریان خون بیشتری به ناحیه انتقال یافته، التهاب کاهش پیدا کرده و درد تسکین پیدا کند.

• فعال باشید

وقتی درد در ناحیه تحتانی کمر باعث ایجاد درد شدید یا ایجاد حس مورمور شدن شود ، بی حرکت بودن نمی تواند به شما در بهبود درد اعصاب کمکی کند و بهتر است با حرکت کردن ، ماهیچه های کم خود را قوی نگه دارید. طبق گفته دکتر طب سوزنی در تهران درگیر شدن در فعالیت های ملایم از قبیل قدم زدن ، دوچرخه سواری ، یا شنا کردن باعث جریان یافتن اندورفین شده و احساس شما را بهتر از زمانی که در تخت بمانید، می نماید.

درمان دیسک کمر و گردن با طب سوزنی - دکتر عمانیان

• موقعیت خواب خود را کنترل کنید.

در تخت ماندن می تواند در زمان ابتلا به دیسک کمر و گردن باعث تشدید مشکل شما شود. از یک بالش برای بالا آوردن زانو ها و کمک به کاهش دادن فشار در بخش پایینی کمر و قرار دادن ستون فقرات در موقعیت مناسب شود. از یک بالش محکم برای بالا نگه داشتن گردن خود استفاده کنید.

• تغذیه برای سلامت عصب

برخی مواد غذایی خاص می تواند برای ساخت و حفظ اعصاب مفید باشد. بر روی مصرف ویتامین های B6 و B12، ویتامین E، امگا 3، و اسیدهای چرب امگا 6 و نیز مکمل های با کیفیت بالا، تاکید کنید. آجیل، ماهی، و روغن های گیاهی خوب باید به طور مرتب مورد مصرف قرار گیرند.

برای درمان دیسک کمر و گردن با طب سوزنی به چند جلسه احتیاج است ؟

تعداد جلسه های درمان دیسک کمر و گردن با طب سوزنی با توجه به حاد بودن مشکل در افراد مختلف متفاوت می باشد. برخی افراد ممکن است بعد از جلسه اول تسکین و بهبودی قابل توجهی را تجربه کنند ، در حالی که در سایر بیمارها ممکن است این روند درمانی به یک تا دو بار در هفته تا چند ماه نیاز باشد.در جلسه معاینه اولیه لازم است از سوی بهترین متخصص طب سوزنی تهران ، برنامه خاصی برای بیمار طراحی شود و در آن تعداد جلسه های مورد نیاز برای درمان بیان گردد.

چه روش های درمانی دیگری همراه با طب سوزنی انجام می شود ؟

ممکن است در طب سوزنی برای درمان و کاهش دردهای دیسک کمر و گردن لازم باشد از گزینه های درمانی دیگری استفاده شود تا مشکلات ستون فقرات درمان شود. ماساژ درمانی ، درمان دستی یا کایروپراکتیک ، شاک‌ویو درمانی ، آب درمانی ، اولتراسوند ، تمرینات فیزیکی، الکترو درمانی به روش‌های TENS و مگنت درمانی از جمله روش های درمانی دیگر است که ممکن است در کنار طب سوزنی برای درمان توصیه شود.

رضایت بیمار از انجام طب سوزنی در تهران برای درمان کمر درد توسط دکتر عمانیان

طب سوزنی چگونه کار می کند ؟

کمر درد و گردن درد از بیماری های رایجی هستند که پیچیدگی هایی را به همراه دارند. حرکت کردن ، دراز کشیدن و نحوه نشستن می تواند جنبه های مختلفی از بیماری را تحت تاثیر قرار دهد. استرس نیز از جنبه های عاطفی است که می تواند موجب بروز دردهایی در گردن و یا کمر شود. طب سوزنی می تواند عملکرد بدن را بهبود ببخشد و موجب تحریک مکان های آناتومیک خاصی در بدن شود که در نتیجه می تواند فرآیند خود درمانی بدن را ارتقاء دهد. از رایج ترین روش ها برای تحریک نقاط در طب سوزنی ، استفاده از سوزن های استریل و ظریف می باشد که آن را در نقاط خاصی از بدن فرو می برند. می توان برای افزایش اثرات درمانی از فشار ، گرما و یا تحریک الکتریکی استفاده نمود. از جمله تکنیک های دیگری که در تحریک نقاط در طب سوزنی مورد استفاده قرار می گیرد به موارد زیر می توان اشاره کرد:

• استفاده از گرما درمانی
  • حجامت
  • ماساژ دستی
  • استفاده از داروهای گیاهی موضعی
  • پماد های گیاهی

هزینه درمان با طب سوزنی

طب سوزنی روشی ارزان در مقایسه با سایر روش های درمانی جراحی و غیر جراحی می باشد که هزینه دقیق آن به تعداد جلسه های درمانی، محل درمان و غیره بستگی دارد. خوب است بدانید که برخی از شرکت های بیمه ، درمان با طب سوزنی را پوشش می دهند. می توانید قبل از شروع درمان از شرکت بیمه خود در این باره سوال کنید. در کل پیشنهاد می شود برای اینکه از هزینه درمان دیسک کمر و گردن با طب سوزنی در تهران  اطلاع دقیقی پیدا کنید ، به بهترین متخصص مراجعه کنید تا ایشان به طور حضوری شما را معاینه کنند.

نقاط موثر در طب سوزنی برای درمان دیسک کمر

نقاط انتخابی برای طب سوزنی که توسط بهترین پزشک متخصص تهران این کار صورت می گیرد به برطرف شدن مشکل شما کمک می کند. انتخاب نقاط دور در اندام ها نقاطی بسیار مهم برای درمان بیماری های حاد محسوب می شوند. در درمان دیسک کمر و گردن با طب سوزنی علاوه بر فرو بردن سوزن در کمر لازم است سوزن در انتهای دست ها و پاها نیز وارد شود. این عمل موجب می شود در کوتاه ترین زمان شاهد نتیجه درمان باشید.