آیا درمان اختلالات گوارشی با طب سوزنی امکان پذیر است؟!

طب سوزنی ، برای درمان طبیعی بسیاری از مشکلات حاد و مزمن گوارش که یک سیستم مهم در بدن می باشد ، یک روش بی خطر و موثر محسوب می شود.

اگر تاکنون استفاده از داروهای رایج برای درمان مشکلات گوارشی کارساز نبوده است ، می توانید طب سوزنی را که یک درمان سلامت جامع و بدون عوارض جانبی می باشد ؛ امتحان کنید.

درمان اختلالات گوارشی با طب سوزنی

طب سوزنی ، می تواند به درمان بسیاری از اختلالات گوارشی کمک کند که عبارتند از :

1. مشکلات التهابی معده : گاستریت ، سوزش و درد در ناحیه معده
  2. انواع زخم ها در معده ، اثنی عشر و روده : زخم معده و زخم اثنی عشر و غیره
  3. سندرم IBS ( نفخ و درد شکم – یبوست یا اسهال )

درمان اختلالات گوارشی با طب سوزنی

درمان طب سوزنی چگونه موثر واقع می شود ؟

استفاده از طب سوزنی ؛ برای درمان مشکلات گوارشی از طریق تقویت اندام های مرتبط و نیز کاهش التهاب شکم و پانکراس و بهبود عملکرد گوارش ؛ عمل می کند.

در طول این درمان ؛ پزشک ، نقاط طب سوزنی خاص بر روی بدن را انتخاب می کند.

این نقاط ؛ معمولا آن هایی هستند که متابولیسم را سرعت بخشیده ، انقباض و ریلکس شدن عضلات معده و روده را افزایش داده ، ترشح اسید معده را کاهش داده ، عملکرد روده بزرگ و کوچک را تنظیم کرده و اسیدیته معده را به سطوح نرمال باز می گردانند.

طب سوزنی ، به همراه طب گیاهی چینی و تکنیک های کاهش استرس برای مشکلات گوارشی ، در درمان علائم معده – روده ای عمومی ؛ نیز مفید می باشند.

علاوه بر طب سوزنی ؛ مکسی تراپی ، تکنیک بکارگیری گیاه چینی در نقاط طب سوزنی می باشد که می تواند به عنوان یک عامل ضد التهابی و رفع اختلالات ، مورد استفاده قرار گیرد.

افراد اغلب پس از طب سوزنی ، تسکین نشانه های دراز مدت بیماری های مربوط به مشکلات گوارشی و نیز کاهش استرس و بهبود انرژی را تجربه می کنند.

در طب سوزنی ؛ برای درمان مشکلات گوارشی ، توصیه های رژیمی و تغییرات سبک زندگی به منظور اصلاح اختلالات رژیمی و تنظیم گوارش ؛ با یکدیگر تلفیق می شوند.

سازمان جهانی بهداشت ؛ طب سوزنی را برای درمان مشکلات گوارشی ، به عنوان یک درمان موثر برای رفع اختلالات گوارشی معرفی کرده است.

علل اختلالات گوارشی

اختلالات گوارشی در اثر فاکتورهای متنوعی ؛ از جمله استرس مزمن و دیگر مشکلات رژیمی ؛ مثل پرخوری یا مصرف بیش از حد غذاهای پرچرب به وجود می آیند.

طب سوزنی ، می تواند اختلالات گوارشی را با کاهش میزان استرس و تنظیم بیش فعالی سیستم عصبی و غدد درون ریز که اغلب با الگوهای اختلالات گوارشی توام می باشد ، درمان کند.

طب سوزنی ، درمانی است که می توان آن را به طور پیوسته در مراقبت های پزشکی مدرن و همه جانبه ، تلفیق نمود.

طب سوزنی برای مشکلات گوارشی ؛ یک درمان حفظ سلامت طبیعی به شمار می آید.

کشش برای باز شدن کانال های گوارشی

کشش کل بدن ، قبل از شروع جلسه طب سوزنی ,؛ به منظور رفع انسداد مریدین و کمک به جریان انرژی در سراسر بدن جهت تاثیرگذارتر کردن جلسه درمان ، الزامی می باشد.

دست ها را به بالای سر بلند کرده و عمل دم را انجام داده و بدون این که به خودتان آسیب بزنید ، تا جایی که می توانید به عقب متمایل شوید.

تا عدد 3 بشمارید و در حالی که عمل بازدم را انجام می دهید ، به حالت عادی باز گردید.

نفس را به داخل کشیده و در حالی که نفس را به بیرون می دهید ، به جلو خم شوید.

تا عدد 3 بشمارید و در حالی که نفس را به داخل می کشید ، به حالت اولیه بازگردید.

دست ها را به بالای سر بلند کرده و بدن خود را در حین بازدم ، به سمت راست متمایل کنید.

در حالی که عمل دم را انجام می دهید ، به حالت اولیه باز گردید.

اکنون در حین بیرون دادن نفس ، بدن خود را به سمت چپ متمایل کنید.

در حالی که نفس را به داخل می کشید ، به حالت اولیه باز گردید.

این نرمش کششی ، را 3 بار تا زمان باز شدن تمام کانال های گوارشی ؛ تکرار کنید.

همه این نقاط فشار ؛ به باز شدن کانال های گوارشی کمک کرده و برای تمام مشکلات گوارشی ، به شیوه ای موثر مفید خواهند بود.

بنابراین هر بار که احساس می کنید نفخ کرده اید ، به سراغ داروی ضد ترش کردن معده نروید.

تنها این روندهای رفلکسولوژی ساده را انجام داده و برای مدت طولانی از شر مشکلات گوارشی خلاص شوید.