درباره امبدینگ چه می دانید؟!

روش امبدینگ بر اساس تکنیک سنتی طب سوزنی ، توسعه یافته است که در آن از نخ های جذبی مانند Cat gutt و داخل سوزن های خاص ویژه این تکنیک ، در نقاط طب سوزنی بدن ؛ برای کمک به درمان و متعادل ساختن جریان انرژی یا همان Chi وارد بدن می شوند.

در امبدینگ کت گوت ، یک تکه نخ کت گوت در یک نقطه طب سوزنی به طور مستمر برای یک دوره چند هفته ای تا 6 ماهه تا زمان فروپاشی کامل نخ قرار داده می شود.

این روش مدرن در مقایسه با طب سوزنی سنتی ، برای تسکین درد و درمان بیماری های مزمن ؛ موثرتر است.

درمان با امبدینگ را می توان هر دو هفته یکبار یا در فواصل زمانی طولانی تر بر حسب نوع بیماری و شدت و حدّت آن ( حاد یا مزمن بودن ) ، انجام داد.

روش درمانی امبدینگ برای درمان کدام اختلالات و بیماری ها مناسب است ؟

این روش ، اغلب در محدوده سنی بین 80 – 18 سال ، برای کمک به درمان علائم و مشکلاتی از قبیل آسم و آلرژی ، سردرد ( میگرن ) ، کمردرد ، بی خوابی ، تسکین درد و ناهنجاری های عصبی ، اختلالات دوران قاعدگی ، کیست تخمدان و بسیاری از مشکلات دیگر قابل استفاده است.

همینطور در درمان چاقی نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است.

درمان چاقی با امبدینگ

چاقی یکی از برزگ ترین مشکلات سلامت در میان افراد در سراسر دنیا بوده و یکی از فاکتورهای زمینه ساز در بسیاری از انواع بیماری های ؛ از قبیل پرفشاری خون یا فشار خون بالا ، دیابت ، سنگ کیسه صفرا ، سنگ کلیه و کبد چرب می باشد.

بر اساس گزارشات بالینی طب سنتی چین ، امبدینگ ، قادر به درمان چاقی و بسیار مکلات مرتبط با آن می باشد.

به عنوان مثال افراد بعد از یک جلسه امبدینگ ، در طول دو هفته کاهش وزن 3 الی 5 کیلو و کاهش سایز دور شکم : 5 الی 10 سانتیمتر را تجربه می کنند.

جوانسازی صورت با امبدینگ

جوانسازی صورت با امبدینگ نیز مکمل جراحی زیبایی پلاستیک یا یک جایگزین برای آن می باشد.

بسیاری از بیماران جوان که به انجام جراحی زیبایی نیاز ندارند می توانند از چنین دستاورد غیرتهاجمی بهره مند شوند.

این درمان بدون نیاز به تزریق یا جراحی ، پوست و ماهیچه های صورت را ارتقاء داده و به سطح مطلوب می رساند.

امبدینگ در کدام نواحی از صورت قابل اجرا است ؟

امبدینگ تکنیکی است که می تواند آثار پیری خلق شده در خط خنده ، خطوط بالای لب ، خطوط پایین لب ، خطوط روی پیشانی ، خطوط روی چانه ، خطوط اخم بین دو ابرو ، خطوط پنجه کلاغی کنار چشم و اطراف آن را که در اثر بالا رفتن سن به وجود آمده اند ؛ درمان کند.

همچنین در صورت دچار شدن به افتادگی ابرو یا گونه ، می توانید از این درمان برای رفع مشکل بهره مند شوید.

فهرست دیگری از بیماری های قابل درمان به وسیله امبدینگ

• اختلالات و بیماری های سیستم گوارشی

• التهاب معده ( گاستریت ) و زخم معده و اثنی عشر
    • درد و ورم معده ، سوزش معده
    • کمبود اسید معده یا ترشح بیش از حد آن ، ریفلاکس
    • یبوست و اسهال
    • سندرم روده تحریک پذیر ( IBS )
  • بیماری های سیستم تنفسی

• آسم و آلرژی و مشکلات ناشی از آن
    • برونشیت حاد و مزمن
    • گرفتگی بینی و آبریزش بینی
  • بیماری های سیستم قلب و عروق

• بیماری هیپرتنشن یا پرفشاری خون و افت فشار خون ( ناپایداری فشار خون )
  • بیماری های عروق و واریس ، هموروئید ، بی حسی و تورم اندام ها

• لوچ چشمی
    • چشم های خشک
    • نقص در تولید اشک

علاوه بر فهرست فوق ، امبدینگ به عنوان یک روش موثر در درمان بیماری های سیستم عصبی ، بیماری های اعضای حرکتی و بیماری های اعتیادی ( از قبیل اعتیاد به سیگار ، چاقی ، الکل و مواد مخدر ) ، شناخته شده است.

امبدینگ

امبدینگ چه کاری می تواند برای من انجام دهد ؟

کمکی که امبدینگ می تواند به شما کند ، به این موضوع بستگی دارد که آیا شما علائم ویژه ای در خود دارید یا می خواهید از طب سوزنی به عنوان یک درمان پیشگیرانه استفاده کنید.

تاثیر امبدینگ بسیار بیشتر از طب سوزنی سنتی بوده و موفقیت آن خصوصا برای درمان آلرژی ، آسم ، اگزما ، گردش خون ، قائدگی نامنظم ، بیخوابی، ناهنجاری های عصبی، تسکین درد / استرس ، رعشه ، و بسیاری مشکلات دیگر ثابت شده است.

به چند جلسه درمان امبدینگ نیاز دارم ؟

تعداد جلسات مورد نیاز در امبدینگ در بیماران مختلف ، متغیر است.

قطعا دوره درمان خاص ( معمولا 5 جلسه) مورد نیاز می باشد ، ولی از همان جلسه اول یا دوم شاهد درمان اعجاب انگیز خواهید بود.

قبل از درمان امبدینگ چه باید کرد ؟

سعی کنید یک ساعت قبل از قرار ملاقات ، وعده غذایی سنگین نخورید ، چون فرایند گوارش ، الگوی نبض شما را تغییر می دهد.

همچنین از نوشیدن الکل یا خوردن غذاهایی که زبان شما را رنگی می کند ( مثل قهوه ) ، بلافاصله قبل از درمان خودداری کنید.

آیا درمان امبدینگ دردناک است ؟

درمان امبدینگ بدون درد است ولی می توان آن را به عنوان یک درمان دردناک تفسیر نمود.

تجربه بسیاری از افراد از فرو بردن سوزن ها ، تجربه ای شبیه به آن چیزی است که هنگام تست خون یا آمپول زدن اتفاق می افتد.

وقتی سوزن ها در پوست فرو برده می شوند ، حسی شبیه به مورمور شدن را تجربه خواهید کرد.

بعد از امبدینگ چه احساسی خواهم داشت ؟

معمولا بعد از امبدینگ ، احساس راحتی و آرامش خواهید داشت.

گاهی اوقات در صورت قوی بودن درمان احساس خستگی یا سرگیجه می کنید.