آشنایی با مکسی تراپی

مکسی تراپی ، نوعی طب سنتی چینی است. این طب ، شامل سوزاندن موکسا نوعی گیاه مخروطی خاص ، در نزدیکی گذرگاه های انرژی بدن و نقاطی که سوزن در آن فرو برده شده است می باشد.

پزشکان بر این باورند که حرارت حاصل ، به تحریک این نقاط کمک کرده و جریان انرژی در بدن را بهبود می بخشد.

بر اساس عملکردهای طب سنتی چین ؛ این افزایش چرخش انرژی ، می تواند به دامنه ای از مشکلات سلامت ؛ از قبیل دردهای مزمن تا مشکلات گوارشی ، کمک کند.

باید اشاره داشت که افزون بر موارد فوق ؛ مكسی تراپی ، بدون داشتن هر گونه عارضه جانبی به کاهش وزن کمک می کند.

این روش درمانی ، بر اساس وضعیت فیزیکی شخصی که قصد رژیم گرفتن را دارد ( قد ، وزن و محتوای چربی ) و نیز مشکلات پزشکی وی ( کبد ، روده ، طحال و کلیه ها ) در نقاط خاصی از بدن به منظور تنظیم سرعت متابولیسم و کمک به کاهش وزن ، به کار برده می شود.

مکسی تراپی

مکسی تراپی چگونه انجام می شود ؟

مکسی تراپی را می توان به صورت مستقیم یا غیر مستقیم انجام داد.

• مکسی تراپی مستقیم : در مكسی تراپی مستقیم ، مخروط موکسا در نقطه درمان ، بر روی بدن قرار داده می شود.

در این روش ؛ پزشک ، مخروط را روشن کرده و اجازه می دهد تا به آرامی بسوزد تا زمانی که پوست شما قرمز شود. وقتی حرارت را احساس کردید ؛ پزشک ، مخروط را بر می دارد.

موکسا را می توان بر روی سوزن طب سوزنی قرار داده و روشن کرد. موکسا بر روی سوزن می سوزد تا زمانی که خاموش شود و حرارت از طریق سوزن به نقطه طب سوزنی انتقال می یابد.

• مکسی تراپی غیر مستقیم : مكسی تراپی غیر مستقیم ، از رواج بیشتری برخوردار است.

این روش ، گزینه ایمن تری می باشد. ؛ زیرا موکسای در حال سوختن ، به پوست برخورد نمی کند و به جای آن ، پزشک ، مخروط را در فاصله حدود دو و نیم سانتیمتری از بدن بیمار نگه می دارد و وقتی که پوست قرمز و گرم شد ، آن را کنار می گذارد.

مكسی تراپی در چه مواردی استفاده می شود ؟

افراد از مكسی تراپی برای دامنه ای از مشکلات دیگر از قبیل موارد ذیل استفاده می کنند :

1. اختلالات گوارشی ؛ نظیر مشکلات معده و روده از قبیل اسهال و یبوست ، کولیت و سندرم روده تحریک پذیر ( IBS )
  2. درد ناشی از انواع آرتروز ، میگرن و دیسک کمر و گردن و دردهای ناشی از اسپاسم و گرفتگی عضلات
  3. در نازائی و ناباروری و قاعدگی دردناک
  4. در اگزما و آسم و آلرژی
  5. در تکرر ادرار و بی اختیاری ادرار علائم مربوط به ( پروستات )
  6. لاغری و زیبایی پوست صورت

مکسی تراپی

آیا مكسی تراپی بی خطر است ؟

تنها خطر محتمل در مكسی تراپی ، احتمال سوختگی در طول فرآیند است.

به همین دلیل بهتر است از روش غیر مستقیم استفاده شود ؛ چرا که بدین ترتیب ، بین پوست و مخروط ، فاصله وجود داشته و خطر سوختگی وجود نخواهد داشت.

برخی عوارض جانبی بالقوه این درمان عبارتند از :

• واکنش آلرژیک به موکسا
  • گلودرد یا سرفه ناشی از دود موکسا
  • حالت تهوع و استفراغ
  • لکه های تیره پوست
  • کارسینوم سلول پایه

مزایای مكسی تراپی و طب سوزنی در کاهش وزن چیست ؟

مكسی تراپی و طب سوزنی ، یک روش رایج برای کاهش وزن در طب سنتی چینی می باشد.

مزایای این روش در کاهش وزن این است که این تکنیک سنتی چینی ؛ با تمرکز بر روی تنظیمات عملکرد متابولیسم زانگ فو ، وزن را کاهش داده و تنها از گرسنگی برای لاغری استفاده نمی کند.

مكسی تراپی در واقع یک روش طبیعی ، بی خطر و قابل اعتماد است.

بسیاری از مشکلات زیبایی از طریق طب سنتی چینی ، غذا درمانی ، طب سوزنی و مكسی تراپی قابل درمان هستند ؛ زیرا این درمان های سنتی ، انرژی حیاتی بدن را به جریان در آورده و متابولیسم را بهبود می بخشند.

این روش ها بی خطر بوده و عوارض جانبی آن ها در حداقل سطح قرار دارد ؛ لذا  درمان های زیبایی در طب سنتی چینی ، در عصری که دغدغه های زیادی نسبت به ایمنی مولفه های شیمیایی وجود دارد ، شهرت زیادی بدست آورده اند.

توجه داشته باشید که به منظور دستیابی به نتایج دراز مدت موفق برای کاهش وزن ، باید درمان طب سوزنی و مكسی تراپی را مرتبا تکرار نمود.

برخی بر این باور غلط هستند که زمانی که برای طب سوزنی و مكسی تراپی برای کاهش وزن آماده می شوند ، استفاده از تعداد سوزن های بیشتر ، به معنی کاهش وزن بیشتر است.

در واقع چنین تصوری کاملا غلط است ؛ چرا که طب سوزنی و مكسی تراپی تنها با تمرکز بر روی یافتن نقطه درست ، بر روی کاهش وزن تاثیر می گذارد و قرار دادن سوزن های زیاد بدون تاثیر ، تنها باعث آسیب دیدن بدن می شود.

به طور کلی این روند در حدود 20 دقیقه تا نیم ساعت به طول می انجامد.

فرآیند ماساژ دادن نیز ، 30 تا 40 دقیقه بوده و دوره درمان ، 10 بار تکرار خواهد شد.